Η Ορειβατική Λέσχη Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Τ.) Η Ορειβατική Λέσχη Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Τ.)

Απολογισμός δράσης του 1997 photo Χειμερικές διαδρομές - αναβάσεις
Αποστολή στον Καύκασο - USCHBA 97 photo Πίνακας αναρρηχητικών διαδρομών στα Τέμπη - Πέταλο Ελενας
Αθλητική αναρρίχηση Τέμπη - Νέες διαδρομές
Αγωνιστική αναρρίχηση Οδηγός αναρρηχητικού πεδίου Τεμπών
Διαδρομές υψηλού βουνού Φωτογραφικό υλικό - χάρτης Τεμπών photo
Διεύθυνση, τηλέφωνα

Ενα ευχαριστώ στον αντιπρόεδρο της ΟΛΘ Α. Θεοδωρίδη για την συνεργασία του και την παροχή του υλικού

Απολογισμός δράσης του 1997

Το 1997 ηταν απο τις πιο δημιουργικες περιοδους μεσα στην εικοσαχρονη πορεια της Λεσχης. Συνοπτικα αναφερονται τα εξης :

• Εγιναν 62 αναβασεις βουνων πανω απο 2000μ, με μεσο αριθμο συμμετεχοντων, 25 ατομα.Αξιζει να σημειωθει οτι ολες οι αναβασεις ηταν ανω των 8 ωρων,και εξ αυτων 28 πολυημερες. Στις περισσοτερες απο αυτες εγιναν διασχισεις βουνων για πρωτη φορα οργανωμενες απο Ορειβατικο συλλογο, περιλαμβανοντας ορειβατικο σκι και Rafting. Αξιζει να σημειωθει οτι η ΟΛΘ εδω και 20 χρονια διοργανωνει διασχισεις ορεινων ογκων, με ιδιαιτερη επιτυχια. Ενδεικτικα αναφερουμε για το 1997 τις διασχισεις στην Γκαμηλα, Περιστερι, Κακαρδιτσα, Pirin - Rila Βουλγαριας, Γραμμο, Σαμοθρακη, Βαλια Καλντα, Ροδοπη, Αγραφα. Αλλα ακομη και στις μονοημερες αναβασεις γινονται διασχισεις αποκτωντας ετσι ιδιαιτερο ενδιαφερον.

• Εγιναν 296 αναρριχητικες διαδρομες πεμπτου βαθμου και ανω,πολλες απο τις οποιες ειναι εξαιρετικης δυσκολιας. Ανοιχθηκαν καινουργιες διαδρομες στα πεδια των Τεμπων, Μεγα Λακο, Ολυμπου, Πορτο Κουφο, ενω συντηρηθηκαν και αλλαχθηκαν οι ασφαλειες στο Ρετζικι, Ζηλνια, Τσουρλιακα, Στεφανι, Σκολιο.
    Σημαντικη ηταν και η δραση το καλοκαιρι :
    α) Ρωσια - Καυκασος. Αναβαση στις USCHBA 4696μ, ELBRUS 5642μ, SCHOUTCHOUROWSKI 4259μ
    β) Γαλλια - Verdon - Buoux, 12 διαδρομες υψηλης δυσκολιας.
    γ) Γαλλια - Μt. Blanc 4810μ και 11 αναβασεις στις γυρω κορυφες.
    γ) Ιταλια - Ferentino, 44 διαδρομες υψηλης δυσκολιας.
    Επισης εγιναν και αρκετες επαναληψεις μεγαλων αλπικων διαδρομων :
    Ολυμπος : 6 διαδρομες εκ των οποιων οι 3 χειμερινες. Γκαμηλα : 5 διαδρομες, η μια χειμερινη.

• Εγινε και φετος η σχολη Ορειβασιας αρχαριων με επιτυχια και υψηλο επιπεδο.

• Διοργανωση δυο διασυλλογικων αγωνων και δυο πανελληνιων αγωνων αγωνιστικης αναρριχησης και συμμετοχη στις υπολοιπες διοργανωσεις με καλη καταταξη.
  • Συμμετοχη με μελη της ΟΛΘ, σε 2 σχολες βοηθων εκπαιδευτων της Ομοσπονδιας.

• Εγιναν 8 διασχισεις με ορειβατικα σκι. Επισης η ΟΛΘ ανελαβε και διοργανωσε με επιτυχια τους πρωτους βαλκανικους και εκτους πανελληνιους αγωνες ορειβατικου σκι στον Βορα.

• Διοργανωση και στελεχωση με εκπαιδευτες της ΟΛΘ, σχολων ορειβασιας που ανελαβαν αλλοι συλλογοι.

• Εγιναν 43 προβολες διαφανειων με θεμα την ορειβασια και αναρριχηση.

• Εγιναν 2 ομαδικα Rafting ( καταβασεις ορμητικων ποταμων με φουσκωτα ).

• Συνεργασια για οικολογικα θεματα.

• Το περιοδικο της ΟΛΘ Φυση και Περιπετεια εγινε ετησιο για να συμπιεσθει το κοσtος και να γινει πιο λειτουργικο.Τυπωνεται εγχρωμο και σε πολλα τευχη, που διανεμονται σε ολη την Ελλαδα, ενω καλυπτει μεγαλο μερος του κοστος του, απο τις διαφημισεις.

• Με στοχο την διεθνη προβολη της ΟΛΘ, της δρασης των μελων μας αλλα και της ορειβασιας γενικοτερα, εχουν δημιουργηθει εδω και 2 χρονια, καλαισθητες σελιδες στο INTERNET στην διευθυνση http : // egnatia.ee.auth.gr. Κατασκευαζεται, συντομα, στην διευθυνση http : // www.olt.oreivasia.gr, αποκλειστικος κομβος της ΟΛΘ, και με διευθυνση ηλεκτρονικου ταχυδρομειου : olt@oreivasia.gr

• Συμμετοχη στο ΔΣ και τις επιτροπες της Ομοσπονδιας (ΕΟΟΑ).

• Ανακαινιση του εντευκτηριου με ομορφα και λειτουργικα επιπλα.

• Μηχανογραφηση του μητρωου και των εξερχομενων εγγραφων.

• Χρηση ασυρματων VHF για ασφαλεια και επικοινωνια στις αναβασεις.

• Η ιδιοκτητη τεχνητη αναρριχητικη πιστα, λειτουργει καθημερινα στην ΟΛΘ απο 6μμ εως 10μμ.

• Εγιναν πτησεις αλεξιπτωτου πλαγιας (Parapent) στον Βορα, Κιθαιρωνα, Καλογερικο, απο μελη της ΟΛΘ.

Ειδικα για το αθλημα αυτο εχει δημιουργηθει ομαδα με συμμετοχη σε αγωνες, εκπαιδευσεις και πτησεις.
  • Εγγραφη 19 νεων μελων.

• Συμμετοχη στον διαγωνισμο του CAMEL TROPHY 4Χ4ΧFAR ( Μαμουκας Αντρεας 9ος, και συνεχιζει).

• Πολυημερο SKI - SAFARI στους παγετωνες της Αυστριας.

• Με ολη την ανωτερω δραση η ΟΛΘ συγκεντρωνει συνολικα 1004 βαθμους αξιολογησης απο την ΕΟΟΑ, σε ορειβατικη και αναρριχητικη δραση.

• Αποστολή στον Καύκασο - USCHBA 97

Στις 25/7/97 μία μικρή αποστολή, πού την διοργάνωσε η Ο.Λ.Θ., αναχώρησε για την οροσειρά του Καυκάσου. Συμμετείχαν 13 ορειβάτες με στόχο την βόρεια κορυφή της USCHBA (4695m), πού σημαίνει "η μαύρη γυναίκα με μαγικές δυνάμεις" και είναι συνδεδεμένη με πλήθος παραδόσεων και μύθων αλλά και μεγάλα ορειβατικά επιτεύγματα.

Στις 27 του Ιούλη βρεθήκαμε να βαδίζουμε, με τον Ουκρανό οδηγό Σάσα, στο φαράγγι SCHELDA, έχοντας μόλις αφήσει το αλπικό ξενοδοχείο "ELBRUS CAMP" (2050m) πού χρησιμοποιήσαμε σαν βάση. Αρχικά πάνω σε ευδιάκριτο μονοπάτι, έπειτα πάνω στην μορένα του παγετώνα SCHCELDA (τον δρόμο σού δείχνουν τα σημάδια από μικρούς λιθοσωρούς), κινούμενοι συνεχώς στην δεξιά πλευρά του φαραγγιού, προσεγγίσαμε σε 5 ώρες το "ARISTOW BIWAK". To σημείο αυτό δίνει δυνατότητα για διανυκτέρευση και αποτελεί το τελευταίο μέρος πού υπάρχει πόσιμο νερό. Εμείς συνεχίσαμε για άλλες 3 ώρες πάνω στη μορένα και έπειτα στον γυμνό παγετώνα, βαδίζοντας κάτω από τον επιβλητικό, 1200 μέτρων, τοίχο χιονιού και βράχου της SCHCELDA (4320m). Έτσι βρεθήκαμε στο "DEUTCHES BIWAK" (3300m), όπου κάναμε την πρώτη διανυκτέρευση. Πρόκειται για μία βράχινη κόψη στην αριστερή πλευρά του παγετώνα, όπου μικρά πλατώ δίνουν την δυνατότητα να τοποθετηθούν αντίσκηνα. Μπροστά μας, ανάμεσα στις κορυφές SCHCELDA και SCHOUTCHOUROWSKI ανηφορίζει ο παγετώνας "USCHBINSKI ICEFALL", ο οποίος είναι ένας από τους δυσκολότερους του Καυκάσου. Στις αρχές Ιουνίου η διάσχιση του είναι πιο εύκολη αλλά στα τέλη Ιούλη και τον Αύγουστο μπορεί να γίνει ιδιαίτερα δύσκολη λόγω των τεράστιων κρεβάς πού σχηματίζονται.

Ξεκινώντας την επόμενη μέρα αποχαιρετήσαμε τους δύο συντρόφους μας, τον Σεραφειμίδη Δ. και τον Αναστασιάδη Δ., αφού θέλησαν να μείνουν εκεί, παρέα με άλλους Ρώσους ορειβάτες, οι οποίοι τους πρόσφεραν απλόχερα φιλοξενία και φροντίδα. Χρειάστηκε να περάσουμε πάνω από πλήθος κρεβάς, να περάσουμε οριακές γέφυρες χιονιού, να ανεβούμε χιόνι κλίσης έως και 500 και να αναρριχηθούμε ένα πέρασμα πάγου 10 μέτρων και 800, για να φτάσουμε σε 7 ώρες στο υπέροχο "USCHBA PLATEAU" (4000m), το μεγαλύτερο πλατώ του Καυκάσου σε τέτοιο υψόμετρο, μία τεράστια έκταση από χιόνι καό πάγο. Εκεί στήσαμε την δεύτερη κατασκήνωση, από την οποία θα γινόταν η τελική προσπάθεια για την κορυφή.

Τα νέα πού μας βρήκαν τις επόμενες ώρες δεν ήταν ευχάριστα. Οπως μας ενημέρωσαν δύο Ρώσοι ορειβάτες, πού είχαν υποχωρήσει 2 ώρες πρίν την κορυφή, οι συνθήκες χιονιού δεν ήταν καλές (υψηλές θερμοκρασίες και πρόσφατες χιονοπτώσεις). Τα σχέδια μας για μία μαζική ανάβαση μεταβλήθηκαν.

Ξημερώματα της επόμενης ημέρας ξεκινήσαμε μαζί με τον αρχηγό τον Σάκη Σπανούδη, οι Σαραντάκος Πατρίκιος, Γκέκας Στέφανος και Νίκος Πιτούλιας. Ο καιρός δεν ήταν καλός, πυκνή νέφωση κάλυπτε το βουνό. Αφού φτάσαμε στη θέση "PILLOW", αναρριχηθήκαμε 100m πάγου, έπειτα 600m χιονιού, όπου υπήρχε κίνδυνος χιονοστοιβάδων και βγήκαμε στην κορυφογραμμή. Τα επόμενα 1000m πού απέμεναν ως την κορυφή ήταν αυτά πού μας δυσκόλεψαν περισσότερο. Το χιόνι πολύ κακής ποιότητας, κάθε βήμα απαιτούσε πολύ μεγάλη προσοχή, τα γνωστά ασφαλιστικά μέσα ήταν ανεπαρκή, ενώ η πυκνή νέφωση(15-20m ορατότητα) αποδείχθηκε ψυχοφθόρα. Οδηγός μας, τα ίχνη της ανάβασης των Ρώσων ορειβατών…Σε μία στιγμή απροσεξίας και ο Στέφανος φεύγει στο κενό μαζί με μία κορνίζα χιονιού. Αγωνία, αλλά ευτυχής κατάληξη. Μόνη απώλεια ένα πιολέ πού θα μείνει για πάντα εκεί, στη βάση της USCHBA, 1200m χαμηλότερα από το σημείο πού βρισκόμαστε… Χρειαστήκαμε 17 ώρες για να προσεγγίσουμε την κορυφή(ο αναρριχητικός οδηγός ανέφερε 9-12 ώρες). Στις 9μ.μ. βρισκόμασταν 15 μέτρα κάτω από τον στόχο μας, το μόνο όμως πού μας ενδιέφερε ήταν να βρούμε θέση για διανυκτέρευση. Δυστυχώς, μικρά πατάρια ακάλυπτα στον άνεμο, ήταν ότι καλύτερο υπήρχε. Δεν είμασταν προετοιμασμένοι για διανυκτέρευση. Ούτε υπνόσακους, ούτε βέστες… κι όπως συμβαίνει πάντα, ήταν μία δύσκολη νύχτα!!

Το πρωινό μας βρήκε μουδιασμένους να αναρριχόμαστε τα τελευταία μέτρα. Οι Ρώσοι λένε ότι όσοι φτάνουν στην USCHBA δεν δίνουν τα χέρια στην κορυφή παρά μόνο όταν κατέβουν, γιατί δεν υπάρχει εύκολη κατάβαση. Η επιστροφή γίνεται από την ίδια διαδρομή πού κάναμε κατά την ανάβαση. Ετσι και εμείς αφού ανεβήκαμε ένας-ένας στην ετοιμόρροπη κορυφή, φυλλάξαμε τα συγχαρητήρια για μετά. Χρειάστηκαν 12 ώρες και 10-12 ραπέλ για να φτάσουμε πίσω στους συντρόφους μας στο πλατώ. Τότε μόνο αφήσαμε τους εαυτούς μας ελεύθερους να χαρούν την επίτευξη του στόχου μας.

Η ανάβαση πού πραγματοποιήσαμε είχε Υ.Δ. 700m, με κλίσεις 450-700, δυσκολίας 4Α και έγινε για πρώτη φορά το 1903 από τον PFAHN και κάποιους συντρόφους του.

Κατά την διάρκεια της ανάβασης μας στην USCHBA, πραγματοποιήθηκε ανάβαση στην κορυφή SCHOUTCHOUROWSKI, δυσκολίας 2Β από τους υπόλοιπους της παρέας Ανανιάδη Χρήστο, Πίψο Χρήστο, Στάμο Νίκο, Σίσκο Χρήστο, Δουμπιώτη Λάκη, Τσουργιάννη Αρίωνα, Σπανούδη Αλέξανδρο και τον Ρώσο οδηγό Σάσα.

Δύο μέρες είχαμε για ξεκούραση πρίν επιχειρήσουμε τον δεύτερο στόχο μας, το γνωστό ELBRUS (5647m), την υψηλότερη κορυφή της Ευρώπης. Δεν ήταν αρκετές, αφού η διάρροια έκανε την εμφάνιση της σε πολλούς από εμάς, καταβάλλοντας μας ακόμη περισσότερο. Καταπονημένοι ανεβήκαμε στο PRIJUT (4100m). Υποστήκαμε αυτό το άθλιο καταφύγιο και ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων, για να ανεβούμε απλά έναν ανήφορο ως την κορφή οι Σπανούδης Σάκης, Πίψος Χρήστος, Στάμος Νίκος, Δουμπιώτης Λάκης, Ανανιάδης Χρήστος, Τσουργιάννης Αρίωνας, Γκέκας Στέφανος, Σαραντάκος Πατρίκιος και Αναστασιάδης Δ. Οι αναμνήσεις πού μας άφησε το ELBRUS δεν ήταν οι καλύτερες!!

Στις 8 Αυγούστου είμασταν όλοι μαζί στο αεροδρόμιο "Μακεδονία".

ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΣ ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ

Αθλητική αναρρίχηση

Το 1997 ήταν μία πολύ καλή χρονιά! Πραγματοποιήθηκαν αρκετές διαδρομές υψηλής δυσκολίας, ενώ ανοίχθηκαν και πολλές νέες. Στον τεχνητό τοίχο, πού βρίσκεται στα γραφεία του συλλόγου, προπονούνται καθημερινά παλαιά αλλά και πολλά νέα μέλη της Ο.Λ.Θ. Η αντίληψη έχει αλλάξει και τώρα πια εκτελούνται συγκεκριμένα προγράμματα προπόνησης, πού μαζί με την διάθεση για σκληρή δουλειά έχουν οδηγήσει στα παρακάτω αποτελέσματα.

α) Διαδρομές εντός Ελλάδας

Λόγω πληθώρας των διαδρομών πού πραγματοποιήθηκαν είναι αδύνατον να αναφερθούν όλες. Το σύνολο τους ( βαθμού δυσκολίας από V έως και IX+/ X-) ανέρχεται στις 296 !! Αναφέρονται παρακάτω οι σημαντικότερες επαναλήψεις:

Μανιτού (Τέμπη) IX+/ X- (8a) Καραπιπέρης Χρήστος
    Μπούφος (Τέμπη) IX (7c) Kινατίδης Γιάννης, Γκάλιος Γιώργος
    Hasta la Victoria siempre (Tέμπη) IX (7c) Καραπιπέρης Χρήστος
    Κουφάρι (Βαράσοβα) IX (7c) Kαραπιπέρης Χρήστος
    Overdose (Πύλη Τρικάλων) IX- (7b+) Καραπιπέρης Χρήστος

β) Διαδρομές εκτός Ελλάδας Η δραστηριότητα των μελών της Ο.Λ.Θ. επεκτάθηκε και φέτος στο εξωτερικό. Σε διάφορα πεδία του εξωτερικού πραγματοποιήθηκαν 66 διαδρομές βαθμού δυσκολίας από V+ έως IX-, από τις οποίες 9 στα Buoux, 3 στα Verdon και 44 στο Ferentillo. Aναλυτικότερα:

Κατά την περίοδο των διακοπών του Πάσχα, οι Καραπιπέρης Χρήστος, Κινατίδης Γιάννης, Τσάκα Ρίτα και Θανόπουλος Αρης (Ε.Ο.Σ. Πατρών) επισκέφθηκαν το αναρριχητικό πεδίο Ferentillo στην Ιταλία. Επανέλαβαν ελεύθερα διαδρομές δυσκολίας από V+ έως IX- (Πληροφορίες "Κορφές" Αρ. τεύχους 126/ 97).

Τον Ιούλιο ο Μποτέλης Λάζαρος έφτασε ως τα Buoux και Verdon της Γαλλίας όπου και επανέλαβε διαδρομές δυσκολίας από V+ έως VII+ (πληροφορίες "Κορφές" Αρ. τεύχους 128/ 97).

Κλείνοντας θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι η δουλειά κάποιου κρίνεται από τα αποτελέσματα, χωρίς να χρειάζονται πολλά λόγια.

Αγωνιστική αναρρίχηση

Αθλητές του συλλόγου συμμετείχαν σε αγώνες αναρρίχησης, καταλαμβάνοντας τις εξής θέσεις:

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα: Καραπιπέρης 4ος, Κινατίδης 6ος.
    Διασυλλογικοί Προσοτσάνης: Kαραπιπέρης 1ος, Αγοραστούδης 2ος, Κινατίδης 3ος.
    Διασυλλογικοί Κομοτηνής: Κινατίδης 1ος, Γιωτάκης 3ος.

Διαδρομές υψηλού βουνού

Κόντρα στο ρεύμα της εποχής και επειδή και η πολυδιάστατη φύση της Ο.Λ.Θ. το επιβάλλει, πραγματοποιήθηκαν αναρριχητικές διαδρομές σε διάφορα βουνά της Ελλάδος. Παρακάτω αναφέρονται οι πιο σημαντικές επαναλήψεις:

Oλυμπος - Σκολιό "Θωμάς Νάστος" (Νάστου - Κινατίδη) V+(VI-) 400m Πέτρο Δανιήλ και Σαραντάκο Πατρίκιο 5/ 7/ 97
    Oλυμπος - Σκολιό "Πλάκα του Ζerf" V 350m Σπανούδη Σάκη, Πίψο Χρήστο, Νίκο Στάμο και Τσουργιάννη Αρίωνα (Ε.Ο.Σ. Θεσ/νικης) 5/ 7/ 97.
    Γκαμήλα "Μπρόκων - Ιδοσίδη" VI 400m Σαραντάκο Πατρίκιο και Κοπαλίδη Γιώργο 11/ 7/ 97.
    Γκαμήλα II "Αγρίμι" V(VI-) 250m Πέτρου Δανιήλ και Κωστικιάδου Κική 11/ 7/ 97. Πιθανώς είναι η πρώτη επανάληψη της διαδρομής πού ανοίχθηκε στις 17/ 7/ 91.
    Γκαμήλα - Πύργοι Καρτερού "Αράπης" V+(VI-) 250m Πέτρου Δανιήλ και Κάλλο Δημήτρη(Ε.Ο.Σ. Ιωαννίνων) 12/ 7/ 97. Είναι η πρώτη επανάληψη της διαδρομής πού ανοίχθηκε τον Αύγουστο του `85 από τους Θεοδώρου Παναγιώτη και Θώμογλου Γιώργο.
    Αστράκα "Μηνίσκος" (Μπουντόλα - Ανανιάδη) V+ 130m Ανανιάδη Χρήστο, Σαραντάκο Πατρίκιο και Πέτρου Δανιήλ 13/ 7/ 97.
    Oλυμπος - Στεφάνι "Μποτέλη-Ζάρρα" VII- 125m Καραπιπέρη Χρήστο, Κινατίδη Γιάννη, Μιχαηλίδη Παντελή, Κοπαλίδη Γιώργο καί Παππά Ντίνο.

Χειμερινές διαδρομές - αναβάσεις

Oλυμπος - Στεφάνι 450 III+ Ιανουάριος Σπανούδης Σάκης, Σαραντάκος Πατρίκιος
    Oλυμπος - Μύτικας 450(500) Ιανουάριος Σπανούδης Σάκης, Πίψος Χρήστος, Κοπαλίδης Γιώργος, Πέτρου Δανιήλ, Κινατίδης Γιάννης, Πιτούλιας Νίκος.
    Αστράκα "Λούκι της Δημοκρατίας" 550(650) Φεβρουάριος Ανανιάδης Χρήστος, Σαραντάκος Πατρίκιος, Πλουμής Νίκος, Κοπαλίδης Γιώργος
    Oλυμπος - Διάσχιση κορυφογραμμής ( Κόψη Μπαρμπαλά-Στεφάνι-Δρόμος του Νάτση-Μύτικας-Κακόσκαλα-Σκάλα-Σκολειό-κατάβαση από Χρηστάκι) - Ιανουάριος - Σπανούδης Σάκης, Γκέκας Στέφανος, Σίσκος Χρήστος, Σαραντάκος Πατρίκιος.

Διεύθυνση - Τηλέφωνα

ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Αντιγονιδων 1 & Εγνατιας, 4oς οροφος, τηλ / Fax (031) - 518116

ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΘΕΙ ΤΟ ΚΥΝΗΓΙ ΤΩΡΑ !!!
    ΟΧΙ ΑΛΛΟΙ ΑΣΚΟΠΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ !!!
    ΔΙΑΤΗΡΕΙΣΤΕ ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΚΑΘΑΡΑ !!!
    ΒΟΗΘΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΠΥΡΟΣΒΕΣΗ ΤΩΝ ΔΑΣΩΝ !!!